Team koordinator & Kundservicemedarbetare

Kristina

”Vi är detektiver i vårdkedjan och hjälper dem som på riktigt behöver vårt stöd – vilket faktiskt kan vara livsavgörande”

Team koordinator & Kundservicemedarbetare

Kristina

”Vi är detektiver i vårdkedjan och hjälper dem som på riktigt behöver vårt stöd – vilket faktiskt kan vara livsavgörande”

Jag är utbildad florist men tappade glädjen i arbetet och har alltid varit intresserad av administration. Så jag sa upp mig och började plugga. Efter avslutade studier sökte jag till Mediq eftersom den är ett internationellt företag och jag såg möjligheter att utvecklas. 2018 började jag på Kundservice i Kungsbacka och idag, två år senare har jag utökat ansvar i form av en mixad roll som Team koordinator tillsammans med support till Direct flödet. För mig är det viktigt med syftet med arbetet, att vi i slutändan bistår våra patienter och kunder. Jag är spindel i nätet och hjälper olika instanser, man behöver förstå hela vårdkedjan så det i slutänden blir rätt för patienten

En dag på jobbet börjar med att jag går igenom mail innan växeln öppnar. Sedan börjar telefonen att ringa och de första dagarna på veckan brukar det vara extra mycket. Jag pratar med kunder, letar paket & leveranser, koordinerar med olika funktioner internt och ger återkoppling. Arbetet är varierande då vad som helst kan hända i kedjan från beställning till leverans. Det innefattar både detektivarbete och problemlösning. Jag pratar med olika människor och har därigenom möjlighet att var medmänniska varje dag. Ibland är det varor som är livsavgörande där patienten hör av sig i sista sekunden och de bara måste ha sina produkter. Jag trivs med att ha många trådar i luften och att sy ihop det i slutet av dagen.

Det som gör det roligt att gå till jobbet är teamet jag arbetar tillsammans med och jag hela tiden lär mig nya saker. Jag gillar att ha koll på läget och att få ta del utav produktinformation och avstämningsmöten. Min roll innefattar kontakt med flera avdelningar i huset och det finns många parametrar att ta hänsyn till i form av avtal och regler där jag alltid måste ta hänsyn till vad som är bra för patienten och för Mediq. Kundservice en mycket bra väg in för rätt person. För att trivas hos måste oss måste man vara en självständig problemlösare och gilla att jobba tätt tillsammans. De egenskaper som krävs är tålamod, hög servicekänsla och att var lyhörd.

Utveckla dig själv och företaget

Erbjud input och vägledning

Ge expertråd och input

Dina framtida kollegor vill gärna berätta mer!

Läs berättelserna om dina framtida kollegor nedan. De kommer att ge dig en titt in i Mediq och kanske hjälpa dig att starta din resa inom Mediq!

Aktivera din jobbvarning

Missa inte ditt drömjobb! Berätta för oss dina preferenser så skickar vi våra matchande lediga tjänster till dig. Du kan alltid avregistrera dig via länken i jobbvarningsmailet.

Aktivera din jobbalarm

Missa inte ditt drömjobb! Berätta för oss dina preferenser så skickar vi våra matchande lediga tjänster till dig. Du kan alltid avregistrera dig via länken i jobbvarningsmailet.