Utveckla och strukturera upp Mediq's leverantörsdatabasinom hela värdekedjan
Följa upp leverantörer proaktivt och värdeskapande för att effektivisera kostnader och ledtider
Analysera och förstå data kopplingar, identifiera konsekvenser, möjligheter och hot
Följa upp leverantörsförhandlingar med relevanta intressenter, följa upp och uppdatera statistik kring området
Uppdatera och underhålla Excel databaser för Sourcing
Följa upp, utveckla och implementera inköpsprocesserna
Utveckla, implementera och driva Sourcing relaterade processer och agera som process koordinator för Norden. Baltikum och Storbritannien
Arbeta och delta i implementering av Mediq's nya affärssystem
Ansvara för att Mediq följer de krav inom rådande lagstiftning; både nationellt-och internationellt för leverantörs relaterade samarbeten
Delta och driva de övergripande Nordiska Sourcing processerna för att nå Mediqs långsiktiga mål
Delta i tvärfunktionella projekt och arbeta värdeskapande för att uppnå strategiska mål. Du rapporterar till Sourcing Manager Nordic, Baltics och Storbritannien
Som person är du analytiskt, noggrann och kan prioritera uppgifter självständig inom ramen för ditt ansvarsområde. Du är erfaren med att utveckla och implementera nya processer samt självgående och flexibel och kan anpassa struktur efter situation.
Avancerad kunskap inom Excel, makron och beräkningar
Hög konsekventanalytisk förmåga-och problemlösningsförmåga
Leda projekt och arbeta tvärfunktionellt.
Hög kommunikativ förmåga samt behärska engelska flytande i både tal och skrift
Erfarenhet av att arbeta i ERP system
Kandidatexamen inom Business, SupplyChain eller annan likvärdig utbildning
Mins 5-års erfarenhet av inköp i likvärdig roll från större organisationer. Tidigare erfarenhet från matrisorganisation är önskvärt.
Ansök nu om du är intresserad av denna lediga tjänst! Se till att du har följande dokument redo att läggas till i din ansökan.